سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جریمه سنگین پلیس ایتالیا برای تخطی از مقررات زیست‌محیطی


 

  • جریمه سنگین پلیس ایتالیا برای تخطی از مقررات زیست‌محیطی

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این ممنوعیت موقت از ساعت 10:00 صبح روز یکشنبه 13 بهمن به وقت محلی آغاز شد و تا اوایل عصر در تلاش برای کاهش آلودگی هوای این شهر ادامه داشت.

    در همین حال پلیس این شهر ظرف تنها دو ساعت و نیم افرادی را که از این ممنوعیت سرپیچی کرده‌ بودند با جریمه‌های 164 یورویی مجازات کرد.

    میلان در سال 2008 میلادی به عنوان آلوده‌ترین شهر اروپا شناخته شد و دود و آلودگی هوا هم‌چنان یک مشکل جدی در این شهر محسوب می‌شود.

    به گزارش رسانه‌های محلی، در ساعت 12:30 ظهر روز یکشنبه به وقت محلی 621 مورد کنترل روی تردد خودروهایی صورت گرفت که رانندگان آنها به روز "پیاده‌روی یک‌شنبه" پایبند نماندند. این ممنوعیت شامل وسایل نقلیه برقی یا معلولین نمی‌شود. هم‌چنین برخی از خیابان‌ها به خصوص به منظور دسترسی به ورزشگاه سن سیروی آث میلان باز مانده است.

    این نخستین باری نیست که تردد خودروها در محدوده شهری میلان ممنوع شده هرچند این طرح محبوبیت زیادی بین شهروندان ندارد.

    ماه گذشته میلادی چندین شهر ایتالیا از جمله رم و هم‌چنین میلان وسایل نقلیه دیزلی را پس از افزایش سطح آلودگی هوا به طور موقت ممنوع اعلام کردند.

    تولید گازهای گلخانه‌ای وسایل نقلیه رایج‌ترین منبع ریز ذرات خطرناک برای سلامتی است که با عنوان  PM10s و PM 2.5  شناخته می‌شوند.




فیلم | «ایلین‌گو» سگ رباتی چینی


 

  • فیلم | «ایلین‌گو» سگ رباتی چینی

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، آیرکس بزرگترین نمایشگاه دادوستد روبات در جهان است و  637 شرکت و سازمان از سراسر جهان روبات‌های جدید و وسائل تکنولوژی پیشرفته خود را به نمایش گذاشتند. این نمایشگاه که از سال 1973 شروع شد، هر دو سال یکبار در توکیو پایتخت ژاپن برگزار می‌شود.

    «ایلین‌گو» که ساخت شرکت چینی «یونیتری روباتیکز» است با حسگرهای فراوانش می‌تواند در انواع محیط‌ها راهیابی و با سگ‌های روباتی همسانش همکاری کند.

     Rodrigo Reyes Marin/Zuma/Rex/Shutterstock




همشهری آنلاین - گزارش تصویری


 

  • همشهری آنلاین - گزارش تصویری

    ایستگاه مترو مولوی در خط 7 مترو، صبح دوشنبه 2 دی ماه با حضور پیروز حناچی شهردار، محسن هاشمی رئیس شورای شهر و یوسف حجت سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افتتاح شد.




مدارس تهران شنبه تعطیل می‌شوند؟


 

  • مدارس تهران شنبه تعطیل می‌شوند؟

    پنجشنبه 7 آذر 1398 - 16:12

    استانداری تهران اعلام کرد اگر وضعیت هوای تهران در همین وضعیت بماند احتمالا شنبه مدارس تعطیل خواهند شد.

    آلودگی هوا

    برچسب‌ها

    نظر شما