سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمکی: همه اماکن وزارت بهداشت عاری از دخانیات است


 

  • نمکی: همه اماکن وزارت بهداشت عاری از دخانیات است

    سعید نمکی روز سه شنبه در نشست خبری دخانیات که با حضور احمد المنظری مدیر کل سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد افزود: همه کشورهای منطقه باید برای کاهش 30 درصدی مصرف دخانیات تا سال 2025 متحد شویم.
    وی ادامه داد: چالشهای زیادی برای کنترل دخانیات در منطقه داریم. از جمله فعالیت صنایع دخانی و تجارت غیر قانونی مواد دخانی که برای مهار آنها همه کشورهای منطقه باید همکاری کنند.
    وزیر بهداشت در اجلاس وزرای بهداشت کشورهای مدیترانه شرقی خواستار مهار اپیدمی دخانیات در این منطقه شد.
    نمکی گفت: برای کنترل دخانیات فقط کنترل صنایع و تولیدکنندگان مهم نیست بلکه باید با آموزش و آگاه سازی مردم تقاضا را کم کنیم و تمرکز بر تعطیل کردن کارخانه ها کافی نیست.
    احمد المنظری نیز در این نشست خبری در پاسخ به پرسش ایرنا درباره حجم قاچاق دخانیات در منطقه مدیترانه شرقی گفت: میزان تجارت غیر قانونی مواد دخانی در منطقه کشور به کشور متفاوت است. تحقیقات و پژوهش هایی در این زمینه انجام شده که اعلام خواهیم کرد ولی الان آمار آن را ندارم.
    وی همچنین گفت: برای کنترل دخانیات در منطقه مدیترانه شرقی سه راهکار شامل حمایت از سیاستگذاری کشورها، کمک به ظرفیت سازی دولتها و تدوین دستورالعمل های مبارزه با دخانیات را دنبال می کنیم.

    235212